Koronavírus tájékoztató

Gyakran felmerülő kérdések a koronavírus kapcsán

1. Fedezi az utasbiztosítás a koronavírussal kapcsolatosan felmerülő esetleges egészségügyi költségeket?

Az Invia AXA Assistance utasbiztosítása a piacon azon kevesek egyike közé tartozik, amely fedezi a koronavírus okozta esetleges orvosi szövődmények kezelésének költségeit, abban az esetben is, ha fertőzött területre utazol.

 

Shutterstock

 

2. Mi történik, ha az utazásom során karanténba kerülök?

Amennyiben egészségügyi komplikációk nélkül kerülsz külföldön karanténba, és ezáltal az utazásod meghosszabbodik, az utasbiztosításod érvényességét is automatikusan meghosszabbítjuk. A karantén általában 14 napig tart, azt követően pedig az egyes eseteket  külön-külön kezelik.

3. Van útlemondási biztosításom, erre is használhatom?

Ez a biztosítás az egészségügyi okokból történő lemondásra vonatkozik, vagyis elsősorban azokra az esetekre, ha te magad megbetegszel, vagy baleset szenvedsz, ami miatt nem tudsz elutazni a tervezett utazásra. Ilyenkor van lehetőséged kártérítést igényelni a biztosító társaságtól és visszaigényelni a lemondási díjat. Amennyiben az egészségi állapotod engedné, mégis úgy döntesz, hogy nem utazol el az úticél helyszínére, arra az esetre ez a biztosítás nem vonatkozik.

Fontos linkek:

4. Hogy működik az útlemondási biztosítás érvényesítése a koronavírus által érintett területeken?

Amennyiben már van megvásárolt utazásod, repülőjegyed egy koronavírus által érintett területre, kérjük, fordulj utazási szakértődhöz, akik segítenek megtalálni a lehető legjobb megoldást. Az útlemondási biztosítás nem vonatkozik azokra az esetekre, amelyek a járványügyi helyzet következményeként következtek be a célországban, de a konkrét információ mindig az adott utazási iroda gyakorlatától függ. A szigorúan vett törvény szerint csupán abban az esetben mondható le az utazás lemondási díj megfizetése nélkül, amennyiben az utasnak rajta kívülálló okokból nem áll módjában igénybe venni a turisztikai szolgáltatást (például amikor egy szálloda bezárásra, vagy a járat törlésre kerül).

Az utazás lemondásakor a járvány gócpontján kívüli területek esetében (a nem javasolt területek naprakész listájáért kérjük látogass el a Konzuli Szolgálat honlapjára) mindig az utazási irodák általános feltételei érvényesülnek. A szerződéstől való elállás jelenleg az utazási irodák szerződési feltételeiben foglaltaknak megfelelően lehetséges. Amennyiben konkrét kérdésed van, vagy tanácsra van szükséged utazásod kapcsán, vedd fel a kapcsolatot utazási szakértőddel.

 

Shutterstock

 

5. Lehetséges az úticél vagy az időpont módosítása?

Minden utazást egyedi elbírálás alá esik az utazási irodával és a szállodával kötött megállapodás alapján. Vedd fel a kapcsolatot utazási szakértőddel, aki tanácsot és segítséget tud nyújtani.

6. Mekkora veszteséggel kell számolni, ha lemondod a tervezett nyaralást?

Azt javasoljuk, hogy ha lehetséges, inkább ne kapkodj feleslegesen, és várd meg, amíg a helyzet tisztázódik. Néhány hónapon belül a fertőzés veszélye már a múlté lehet, és kár lenne a mostani közhangulat miatt elveszíteni a tervezett nyaralást. A turisztikai piac szereplői naprakészen követik a helyzet alakulását, utazási szakértőik pedig ennek megfelelően örömmel állnak rendelkezésedre. A lemondási feltételek pedig általában most is ugyanazok, mint 60 nappal az indulás előtt.

7. Mi történik, ha lezárják a határokat?

A határok lezárása nagyon szélsőséges lépés, ami a koronavírus okán valószínűleg nem fog bekövetkezni.